Undilah dia...

Create your own banner at mybannermaker.com!


Salam

Tidak subur pohon yang sakit.

Kita dalam rangka membina aqidah yang salim (sejahtera), sebagai salah satu ciri individu muslim. Betapa pentingnya kesejahteraan aqidah, sehingga diperuntukkan dakwah Rasulullah SAW selama 13 tahun. Lebih daripada separuh tempoh dakwah baginda SAW di Mekah dan Madinah.

Hasilnya hati-hati yang mudah menerima pensyariatan. Tatkala diturunkan perintah supaya meninggalkan meminum arak, botol-botol arak dipecahkan. Tiada yang menipu diri sendiri dengan yang kononnya hak asasi ketika umat Islam diajarkan pecahan pembahagian pusaka. Juga kepatuhan wanita tatkala diperintahkan melabuhkan tudung. Semuanya hasil dari iman yang mantap, mengenal Tuhan dan mengerti hikmah dalam suruhan dan laranganNYA.

Hati-hati inilah yang kita mahukan. PERMAI perlukan. Hati-hati yang kamu mahu supaya memenuhi program, maka hati-hati inilah. Hati-hati yang kamu mahu supaya memberi komitmen meninggikan nama PERMAI, maka hati-hati inilah. Hati-hati yang kamu mahu supaya memaksimumkan potensi, maka hati-hati inilah. Hati-hati yang kamu mahu supaya mempermaikan PERMAI, maka hati-hati inilah.

Hati yang mengenal Tuhan.

Maka apakah keutamaan yang perlu dipandang serius dan disegerakan oleh pemimpin? Dasar. Akar dalam Islam adalah aqidah. Andai akar ini sihat dan kuat, maka hasilnya pastilah merefleksikan yang seiring.

Akan tetapi, andai akar ini tidak sihat, maka taburlah baja apa sekalipun; baja mengantarabangsakan ahli dan persatuan, baja anti-ikhtilat dan sebagainya, sia-sia. Membazir masa, wang dan tenaga. Tidak subur pohon yang sakit.

Maka dengarlah harapan kami wahai pemimpin, kerana kamu bertanggungjawab ke atas kepimpinan kamu. Ke atas kami. Bimbinglah kami ke syurga bersamamu, dengan kuasa yang kau peroleh, dengan cara yang kau gerakkan. Dengan akalmu yang bijak. Dengan lisanmu yang petah. Antarabangsa mahupun setempat, besar mahupun kecil, ramai mahupun sedikit, ke syurga jua hujung jatuh harapan terakhir.

0 Responses to "Undilah dia..."